"Arvostan etenkin nopeaa ja välitöntä palvelua arjessa"
Alfa Cleaning Oy ja Siivous-Info Oy ovat kotimaisia perheyrityksiä vuosikymmenten kokemuksella. Yritykset jakelevat johtavia tuotemerkkejä kymmenien jälleenmyyjien ja huoltoliikkeiden kautta ympäri Suomea. Molemmat yritykset ovat tehneet tiivistä yhteistyötä Abenan kanssa jo vuosien ajan.
– Tällä alalla luottamus ja varma laatu ovat ensiarvoisen tärkeitä. Abenan kumppanuudessa arvostan huipputuotteiden lisäksi välitöntä suhdetta. Tapaamme heidän edustajansa Matin kanssa säännöllisesti, Alfa Cleaning Oy:n ja Siivous-Info Oy:n yritysten toisen polven yrittäjänä toimiva Mika Kaasalainen kertoo.
Toisin kuin tyypilliset alan yritykset, Alfa Cleaning Oy ja Siivous-Info Oy eivät ole vieneet päätoimipisteitään suurimpiin kasvukeskuksiin. Menestystarinaa on kasvatettu Savonlinnasta käsin. Asiakkaina on yrityksiä laidasta laitaan aina siivous- ja hoivapalvelutoimijoista huipputason ravintoloihin ympäri Suomea
Tarpeeseen vastaava tuote lyö monta kärpästä yhdellä iskulla
Mikan siivousalan yritysten periaatteisiin kuuluu tuotteiden laadun varmistaminen ja asiakaslupausten täyttäminen joka tilanteessa. Kumppanilta Mika odottaa nopeaa reagointikykyä, innovatiivisuutta sekä kestävää toimintaa vihreät arvot huomioiden. Abenan palvelu täyttää odotukset kirkkaasti.
– Jokaisen välittämämme tuotteen on vastattava asiakkaidemme tarpeisiin. Jos tuote tai palvelukokemus olisi huono, niin sana siitä kiirisi nopeasti, Mika painottaa.
Abenan edustaja, key account manager Matti Ahonen, tietää varsin hyvin, että jos tuote on hyvä, sen hinta on kilpailukykyinen ja tuote vastaa loppuasiakkaan tarpeisiin, niin se nousee rimaa korkeallakin pitävän jälleenmyyjän valikoimaan. Yhteistyö Alfa Cleaning Oy:n ja Siivous-Info Oy:n kanssa on kasvanut tuote kerrallaan yhä laajemmaksi viimeisten viiden vuoden aikana.
– Kyseessä on meillekin hieno kumppanuus, sillä tiedämme, että Mikan yritysten kautta välittämämme tuotteet löytävät oikeat käyttäjät erinomaisen palvelun siivittämänä. Ohjaamme asiakkaita myös itse jälleenmyyjien suuntaan, koska palvelu on sitä kautta korkeatasoista ja moni asiakas arvostaa juuri tuttua paikallista myyjää, Matti sanoo.
Mikan mukaan erinomainen tuote vastaa yhtä aikaa useaan tavoitteeseen.
– Kun asiakkaamme saa käyttötarpeeseen sopivimmat ratkaisut, on heidän mahdollista parantaa turvallisuutta, säästää veden ja energian kulutuksessa sekä parantaa oman toimintansa tehokkuutta esimerkiksi toimisto-, tuotanto- tai liiketiloissa, hän kertoo.
Ympäristöarvot ja vastuulliset valinnat korostuvat asiakaskäyttäytymisessä
Alfa Cleaning Oy
ja Siivous-Info Oy arvottavat valikoimassaan mahdollisimman
ympäristöystävällisiä valintoja, jotka ovat kuitenkin myös hinnaltaan
kustannustehokkaita asiakkaille.
– Asiakkaat
odottavat ja vaativat vastuullisuutta, mikä on hyvä kehityssuunta.
Savonlinnassa luonto ja vesistö ovat meille henkilökohtaisestikin todella
tärkeitä ja lähellä. Tarjoamiemme tuotteiden pitää olla kestäviä ympäristön
kannalta, Mika kertoo.
Savonlinnan
elinvoimaisuus korostuu etenkin kesäisin. Tapahtumia riittää ja
ensiluokkaisille food service -palveluille on kysyntää. Tuotteissa ja
palvelussa asiakkaat suosivat mielellään paikallista ja moni kääntyy tutun
myyjän suuntaan.
Mikan mukaan
Saimaan rannalla on myös yksinkertaisesti kiva myydä tuotteita, jotka voivat
edistää Saimaan rantojen ja vesistöjen puhtaanapitoa. Materiaaliratkaisut
painavat valinnoissa paljon ja näihin vaatimuksiin Abenan tuotteet vastaavat
erinomaisesti.
Esimerkiksi
siivouspuolella kierrätyskuitua sisältävät mikroliinat kasvattavat
kiinnostustaan. Koronan aikana Abenan valikoimasta toimitettiin etenkin
kasvomaskeja. Mökkipaikkakunnalla myös monet biohajoavat tuotteet ovat
kysyttyjä.
– Abena ajaa
kanssamme samoja tavoitteita vastuullisuuden ja kestävämmän kuluttamisen
osalta, mikä on kumppanuuden kannalta ratkaisevaa, Mika sanoo.
Kehitystoiveet kuullaan ja asiakkaita tavataan vaikka yhdessä
Mikan mukaan tuttujen kanssa on yleensä aina hauskempi tehdä yhteistyötä. Abenan edustajan Matin kanssa voi olla suora puolin ja toisin. Jos tulee ongelma tai yllättävä tilanne, niin asiat ratkotaan yhdessä nopeasti.
Abenalta saatetaan lähteä myös avuksi Alfa Cleaning Oy:n ja Siivous-Info Oy:n asiakastapaamisiin, jos toiveena on esimerkiksi kuulla tuotteesta suoraan maahantuojalta tai saada tarkkaa käyttökoulutusta.
Mikan mukaan vuoropuhelu Abenan kanssa on helppoa myös uusien toiveiden esittämisessä. Abena kehittää valikoimaansa jatkuvasti asiakkaiden tarpeiden pohjalta. Arjessa yhteydenpito on viikoittaista, sillä loppuasiakkaiden tarpeisiin haetaan jatkuvasti sopivia ratkaisuja ja tuotteita. Abena pyrkii tuomaan asiakkaille aina heidän tarpeeseensa vastaavat vaihtoehdot sekä löytämään parhaat uutuudet tarjontaan ensimmäisten joukossa.
– Myös oma ketterä ja kansainvälinen tuotekehityksemme ja tuotantomme pitävät meidät alan kärjessä. Annamme itsekin paljon suosituksia, mitä jälleenmyyjän kannattaa ottaa mukaan omaan tuotevalikoimaansa kilpailukykynsä ylläpitämiseksi ja asiakastarpeen täyttämiseksi, Matti kertoo.
– Arvostan, että toiveisiimme ja tarpeisiimme oikeasti tartutaan. Koen, että kehitämme markkinaa yhdessä asiakaslähtöisyyden periaatteita noudattaen, Mika jatkaa.
Moni voi toimittaa tavaraa, mutta ABENA erottuu palvelullaan
Abenan
pitkäaikaisena asiakkaana Mika kokee paikallisen ja henkilökohtaisen palvelun
todella vahvana, vaikka Abena onkin yli 90 maassa toimiva kansainvälinen yritys
reilun 38 000 tuotteen valikoimalla. Mukautuva, mutkaton ja ihmistensä
näköinen palvelu kolahtaa pitkän linjan perheyrittäjään.
– Kyllä melkein
kuka vain voi toimittaa tavaraa. Abenalla valikoima on kuitenkin harvinaisen
laaja ja kehittyvä. Arvostan kuitenkin erityisesti heidän kykyään ratkaista
asioita ja palvella henkilökohtaisella otteella, Mika painottaa.
Kumppanuus Abenan
ammattitaitoisen henkilökunnan kanssa tarjoaa siivousalan yrittäjälle osto- ja
myyntimahdollisuudet, jotka mahdollistavat oman moninaisen asiakaskunnan
palvelemisen laidasta laitaan.
– Suosittelen
Abenaa paljonkin yhteistyökumppaneideni kautta, Mika päättää.