Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset 

Toteutamme ABENAlla vuosittain asiakastyytyväisyyskyselyn, jonka lähetämme kaikille asiakkaillemme. Vuonna 2024 kaikkiaan 86,52 % vastanneista kertoi olevansa erittäin tyytyväinen tai tyytyväinen yhteistyöhön kanssamme. 

Laatu, toimitusvarmuus ja kestävä kehitys

Monella osa-alueella ei tapahtunut suuria muutoksia. Edellisvuoden tulosten tapaan asiakkaamme olivat hyvin tyytyväisiä moneen asiaan tuotteissa ja palveluissamme.  

Esimerkiksi tuotteiden laatu, saatavuus ja kestävän kehityksen vaatimukset toteutuvat asiakkaidemme mielestä hyvin.  

”Kuinka hyvin koet tuotteidemme täyttävän kestävän kehityksen vaatimukset?” 

  • Erittäin hyvin tai hyvin 82,76 %  

”Saan tilaamani tuotteet toivomassani aikataulussa (kouluarvosana).” 

  • Vastausten keskiarvo: 8,8  

”Arvosana tuotteiden laadulle (kouluarvosana)” 

  • Vastausten keskiarvo: 8,6 

Lähes kolmasosa koki palvelutason kehittyneen

Olemme saaneet asiakkailtamme hyvää palautetta aiempinakin vuosina, ja tulokset ovat olleet vuosien aikana tasaisen vahvat. Asiakkaamme kokevat kuitenkin, että palvelutasomme on edelleen kehittynyt.   

Pyrimme kuulemaan palautetta niin kyselyiden kuin arjen palvelun kautta, ja päivittämään toimintatapojamme jatkuvasti vastaamaan paremmin asiakkaidemme tarpeisiin.  

Vuonna 2023 yli 80 % asiakkaistamme koki, että ABENAn asiakaspalvelu vastaa omiin tarpeisiin joko hyvin tai erittäin hyvin. Tästä huolimatta vuonna 2024 vastaajista 27,27 % koki, että palvelutasomme on edelleen kehittynyt aiempaa paremmaksi. 

Yhteistyö ABENAn kanssa syvenee helposti pitkäaikaiseksi kumppanuudeksi

Asiakkaamme ovat pääosin hyvin sitoutuneita, sillä 94,25 % arvioi, että yhteistyömme joko pysyy samana tai syvenee entisestään. Tämä näkyy myös pitkissä asiakassuhteissa, sillä kolmasosa vastaajista on ollut asiakkaanamme jo yli 5 vuotta.  

94,25 % vastaajista: ”Yhteistyö ABENAn kanssa pysyy ennallaan tai syvenee.” 

ABENAn palveluiden pariin löydetään muun muassa suositusten kautta. Neljäsosa vastaajista kertoi kuulleensa ABENAsta ensimmäisen kerran suosituksen kautta.  

”ABENAlla on hyvä maine alallaan (kouluarvosana)” 

  • 8,5 

”Kuinka todennäköisesti suosittelet yritystämme (kouluarvosana)?” 

  • 8,7 

Henkilökohtainen asiakaspalvelu sai kiitosta

Meille olennaista on, että jokainen asiakkaamme voi asioida itselle sopivalla tavalla. Myyjämme ja asiakaspalvelumme saivat jälleen paljon kiitosta hyvästä arjen palvelusta:   

”Kiitos asiantuntevasta palvelustanne sekä tuestanne.”

”Oma asiakasvastaavamme pitää erittäin hyvin yhteyttä uutuuksista, uusista myyntikanavaideoista ja tuotteiden monista käyttökohteista. Vastaa ja selvittää nopeasti, jos tulee selviteltävää.” 

”Hyvää ja toimivaa yhteistyötä, jossa asiakkaasta aidosti välitetään.”

”Arvostan edelleen myös sitä, että koronan aikaan saimme tavaraa riittävästi.”

Tietoa kyselystä

Asiakastyytyväisyyskysely lähetettiin 917 asiakkaalle ja vastausaika oli toukokuussa 2025. Vastaajista 15,73 % edusti julkishallintoa, 14,61 % yksityistä terveydenhuoltoa ja 51,69 % jälleenmyyjiä.  

Muut vastaajat olivat muun muassa teollisuuden toimijoita, palvelutaloja, yksityisiä sosiaalialan toimijoita sekä yksityisiä terveydenhuollon edustajia.  

Julkishallinnon asiakkaistamme yksikään ei kokenut, että palvelutasomme olisi heikentynyt aiemmasta. Sen sijaan yhteensä 85,71 % koki, että palvelutaso on joko pysynyt samana tai parantunut.  

Tämä on meille tärkeä signaali onnistumisesta, huomioiden viime vuosien muutokset markkinassa sekä taloudellisessa ja poliittisessa tilanteessa. Maailman tilanne ei ole vaikuttanut merkittävästi omaan palvelu- ja toimitusvarmuutemme, mikä on monelle asiakkaallemme, kuten terveydenhuoltoalan toimijoille, ensiarvoisen tärkeää. 

Tutustu ABENAan

Jos haluat kuulla lisää kyselyn tuloksista, tai antaa meille palautetta tai toiveita, niin ota yhteyttä!  

Yrityksille suunnatun tilausjärjestelmän löydät täältä. Sen kautta pääset näkemään laajan tuotevalikoimamme maksutta ja ilman tilauspakkoa.